Image boss Julian Reichelt has to vacate his post after “new findings”. A successor from the Axel-Springer-Verlag has already been determined.

Berlin – Due to new “findings about the current behavior of Julian Reichelt”, the Axel Springer Verlag has released the previous editor-in-chief of Bild “with immediate effect from his duties”. The publisher announced this on its website early Monday evening (October 18, 2021).

The publisher justifies the new findings with press research, which would have led the company to the allegations against Julian Reichelt, who had to face a compliance procedure in the spring and was released for a few days during this time. Now the 41-year-old has to finally vacate the executive chair, according to the publisher.

Publishing house Axel Springer replaces picture boss Julian Reichelt with Johannes Boie

The publisher’s step was justified with the reproach to Reichelt that he had “not clearly separated private and professional matters and told the board of directors the untruth”. The publisher points out that in the course of the compliance proceedings against Reichelt in spring 2021, there were “accusations of amicable love affairs with Bild employees and indications of abuse of power in this context.

Reichelt’s successor in the editor-in-chief of Bild-Zeitung will be 37-year-old Johannes Boie, who was previously editor-in-chief of Welt am Sonntag for the publisher.

New press research: Axel-Springer-Verlag releases Julian Reichelt from duties

An article in the US newspaper New York Times had recently taken up the allegations against the Bild editor-in-chief and published it under the title “At Axel Springer, the new owner of Politico, allegations of sex, lies and secret payments”. (slo / ska)* fr.de is an offer from IPPEN.MEDIA

Transparency notice: The dismissal of Bild editor-in-chief Julian Reichelt takes place against the background of the discussion about the publication of a comprehensive research on himself by IPPEN.MEDIA. The IPPEN.MEDIA investigative team confronted Reichelt with the allegations last week and asked for a statement. The results of the research have now been published at spiegel.de.